Vi har setts tre gånger men jag älskar dig? asså va?!

Varför har "jag älskar dig" fått en sådan jävla stor betydelse. Det är tre ord? Jajaja, det vackraste orden
man kan säga till någon, enligt vissa.
Men grejen är att om det är så "stoort" och har sån "stor" betydelse, Varför säger ALLA det till ALLA?

Jag hade en kille förut, var inte ens kär i han...tror vi hade varit tillsammans en vecka ungefär?
pratade med han i telefon:
jag - men jag ska sova nu, tack för sällskapet
mr.x - okej sov gott älskar dig
jag - (får panik och säger) jag älskar dig (inom loppet av en halv sekund)
*klick*

Jag hade en annan kille, var verkligen inte kär i honom...efter två veckor pratade jag med han i telefon:
mr.x - hur är det mellan oss?
jag -  jo det är väll bra, vad tycker du? (ville nog helst att det skulle ta slut)
mr.x - asså jag tycker om dig fett mycket
jag - jo jag tycker om dig också haha
mr. x - Jag älskar dig
Jag - (panikslagen) Vad gulligt! men måste vara social med min kompis nu, vi hörs sen puss.
*klick*

Vad är grejjen, hur kan man älska någon efter en till två veckor, när jag dessutom träffat dom max tre
gånger var? Asså det är nästan patetiskt. Om det då är så betydande och blablabla, varför slits det ut,
varför säger folk det så fort dom blir tillsammans?
-Är det för att det är en grej man "ska" säga när man är ett par,
eller vill man bara ha bekräftelse från partner`?

Jag säger inte Jag älskar dig längre, jag använder det inte.
Vill ni veta varför? För det är patetiskt att säga ett ord som har så mycket makt
till vem som helst och när som helst.
Nästa gång jag säger det, vill jag vara helt säker på att jag menar det. För annars, vad är meningen?

Jag kan bara säga att jag menar det till två personer (bertsett familj)
mina två bästa kompisar. & jag verkligen vet att jag menar det med 100%.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0